پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
11237
-
الف
+

آشنایی با آقا عطا در سریال شمعدونی

سریال «شمعدونی» از یکشنبه 1 تیرماه به روی آنتن آی‌فیلم می‌رود.

به بهانه پخش سریال «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت، نگاهی به کارنامه هنری حسن معجونی، بازیگر نقش "عطا" انداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، حسن معجونی متولد ۱۳۴۷ در زنجان و فارغ‌التحصیل رشته‌ ادبیات نمایشی است. او علاوه بر بازیگری به تدریس در دانشگاه اشتغال دارد. معجونی از اواسط دهه‌ ۷۰ کار بازیگری خود را در تئاتر شروع کرد. او با فیلم سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» در سال ۱۳۸۶ وارد عرصه‌ تصویر شد.

این هنرمند بازی در فیلم‎هایی چون «کنعان» (۱۳۸۶)، «از رییس جمهور پاداش نگیرید» (۱۳۸۷)، «خیابان‌های آرام» (۱۳۸۹)، «قصه‌ها» (۱۳۹۰)، «برف روی کاج‌ها» (۱۳۹۰)، «از تهران تا بهشت» (۱۳۹۱)، «اشباح» (۱۳۹۲) و تله‌فیلم «ای دوست مرا به خاطر بیاور» (۱۳۸۶) و سریال‌های «مسافران» (۱۳۸۸) و «شمعدونی» (۱۳۹۴) را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد. وی علاوه بر بازیگری، در عرصه‎ کارگردانی و طراحی صحنه نیز فعالیت دارد.

حسن معجونی در سریال «شمعدونی» در نقش "عطا" بازی می‌کند و این مجموعه داستان دو خانواده را روایت می‌کند که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.

محمد نادری، آتنه فقیه‌نصیری، ویدا جوان، حسن معجونی و نگار عابدی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه بازی کرده‌اند.

مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» از یکشنبه اول تیر، هر شب بجز پنجشنبه‌ها، ساعت ۲۳:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت ۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد بازپخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حسن معجونی بازیگر فیلمی دفاع‌مقدسی شد

حسن معجونی بازیگر «گورکن» شد

«تپلی و من» در سینما آی‌فیلم+تیزر

م ه / ا ا

نظر شما
ارسال نظر